Samen koken

Kookworkshop en kooklessen

Onze kookworkshops zijn een gewilde activiteit, ze staan bekend om de ontspannen en gezellige sfeer. Bij ons geen strenge vaste regels, maar vooral samenwerken en leren van elkaar. Doordat we zoveel verschillende culturen in huis hebben, kunnen wij kookworkshops aanbieden waarbij u de recepten leert zoals deze bij de mensen thuis gemaakt worden.

Wilt een gezellige avond of middag samen koken en eten met uw familie, vrienden of collega’s? Dan is een kookworkshop een echte aanrader. Dit een eenmalige kookles waarin u in een groepje een drie- of viergangenmenu kookt onder begeleiding van een chef-kok. U gaat daarna samen aan tafel en geniet van uw zelfgemaakte gerechten. Uiteraard krijgt u de recepten mee, zodat u de gerechten ook thuis kunt maken.

Wilt u liever meer weten over een bepaalde keuken en die beter beheersen, dan is het ook mogelijk om kooklessen te volgen bij SRK. Deze lessen bestaan uit meerdere avonden of middagen. U gaat zich verdiepen in de keuken die u beter wilt leren kennen. U leert stapsgewijs koken en gaat daarna gezellig samen met de andere deelnemers aan tafel om van de heerlijke gerechten te genieten. Ook hier krijgt u de recepten mee. Er is bovendien altijd eten over. Dit kunt u meenemen naar huis, zodat de rest van uw familie ook mee kan genieten.

Wereldkeuken

SRK vertegenwoordigt de authentieke wereldkeuken en daarom kunnen wij diverse culturele kookworkshops verzorgen.

Wat denkt u van de Marokkaanse keuken? Heeft u tijdens een reis naar Marrakesh een tajine gekocht en wilt u leren hoe die te gebruiken? Dat kan tijdens een kookworkshop tajine koken. Deze workshop of kookles wordt gegeven door een kok die afkomstig is uit Marokko. Hij kan dan ook veel vertellen over de ingrediënten, wijze van koken en cultuur. Zo leert u bijvoorbeeld wat nou eigenlijk ras el-hanout is en waarom het zo genoemd wordt. Ook kunt u leren de ras el-hout zelf te maken.

SRK biedt diverse kookworkshops en kooklessen. Wilt u bijvoorbeeld toch iets anders, dan gaan we met u in gesprek om te kijken of we de door u gewenste kookworkshop of kookles kunnen verzorgen. Zo hebben wij voor Erasmus MC een kookworkshop World-Vegan verzorgd en voor PwC Belastingadviseurs een kookworkshop gezond en snel.

We bieden de volgende kookworkshops en kooklessen:

• Wereldkeuken, een mix van meerdere keukens
  • Marokkaanse keuken, meerdere Marokkaanse gerechten zoals pastilla en couscous
  • Tajine koken, diverse vlees- en vegetarische tajinegerechten
  • Peruaanse keuken, zoals bijvoorbeeld een ceviche of empanadas
  • Mediterrane keuken, Franse, Italiaanse of Spaanse keuken
  • Arabische/oosterse keuken, zoals bijvoorbeeld de Libanese keuken
  • Japanse keuken
  • Vegan keuken
  • Jamaicaanse keuken
  • Koken met natuurlijke en eerlijke producten

Onze vaste kookdocent

Maribel, chef-kok en leermeester. Specialiteit: Peruaanse keuken, Japanse keuken, natuurvoedingskeuken, veganistische keuken. Tevens werken we met diverse andere koks.

Schuiven naar boven